Çalışan nüfusun hızla yoğunlaştığı büyükşehirlerde artan Ev Dışı Tüketim Sektörü’nün Türkiye’deki boyutu 18 milyar doları geçerken, pazarda yerli – yabancı markaların kıyasıya rekabeti sürüyor. Yerli markaların sayısal üstünlüğü, küresel markaların önünde en büyük engel olarak görülüyor.
Yeşilçam Kahve Evi Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali İhsan Demirbilek, Ev Dışı Tüketim Sektörü’nün önümüzdeki on yılda daha da büyüyeceğini belirterek ‘’ETÜDER ve Brandy’nin verilerine göre, Türkiye genelinde 93 bine yakın mekanda yarım milyon gencin istihdamı sağlanıyor. Önümüzdeki on yılda bu rakamlar ikiye katlanacak; Yeşilçam Kahve Evi bu süreçte sektörün en önemli oyuncusu olacak’’ dedi.
GENÇLERE YATIRIM YAPTIK KAZANDIK
Ev Dışı Tüketim Sektörü’nün bütün dünyada hızla arttığını belirten Demirbilek; “Yeni nesil çalışanıyla, öğrencisiyle, ev dışı tüketime yöneliyor. Gençler sektörün bizim bu konuda ilham kaynağımız, onların istekleri, beklentileri bize yön veriyor. Her yaş grubuna hitap eden esnek bir modelimiz olmasına rağmen, üniversite gençlerinin Yeşilçam’a gösterdiği ilgi bize gurur veriyor. Sektörün kahve işletmeciliği bölümünde, Yeşilçam Kahve Evi liderliğini gençlere borçlu. Yıl sonuna kadar yurt içinde en az (22), yurt dışında (10) şubemizin daha açılışını yapacağız” dedi.
YABANCI MARKALARIN YAYILMA HIZI DURDU
Türkiye’de küresel kafelerin, yayılma hızının son 3 yılda durakladığına işaret eden Yeşilçam Kahve Evi Kurucusu Ali İhsan Demirbilek şunları söyledi; ‘’Sektörde yerli yatırımcıların geliştirdiği şubeleşme modeli artık AVM’lerin dışında da kendini gösteriyor. Başarısını kanıtlamış markalar bizim gibi yurtdışına açılarak yeni yatırım alanlarına yoğunlaşıyor. ETÜDER verilerine göre Türkiye’de Ev Dışı Tüketim harcamalarının yarısı, restoranlar ve Fast Food mekanlarında yapılıyor. 18 milyar dolarlık pasta, yeni yatırımcıların iştahını kabartıyor. Biz bir yandan yabancı markalarla rekabet ederken, diğer yandan da yeni yatırımcılara destek oluyoruz.
TÜM ŞUBELERİMİZDE YERLİ ÜRÜN KULLANIYORUZ
Yeşilçam Kahve Evi, yabancı markaların aksine, tüm şubelerinde yerli ürün kullanan ender kurumlardan biri. Yabancı markalar Türk pazarına, bardaklarını pipetlerini bile kendi ülkelerinden getirerek giriyor. Tasarımından üretim sürecine, şubeleşme modelinden ürün destek takip sürecine kadar Yeşilçam Kahve Evi tamamen yerli bir şirket. Ürünlerimizin tamamını yerli üreticilerimizden doğrudan tedarik ediyoruz. Piyasada yerli markaların bu ayrıcalığını, ekonomi yönetimi maalesef henüz fark etmedi.”
Son Dakika
- Güncel2024: Ne yaşadık biz?
- GüncelDava ve icra dolandırıcılığına dikkat
- EnerjiAkkuyu NGS’nin 2’nci ve 3’üncü güç ünitelerinde iki önemli aşama tamamlandı
- Dijital EkonomiTürkiye’nin “Kredi Notu Takvimi” açıklandı
- DünyaDünyanın en iyi 20 çorbası
- DünyaDünya siyasetinde 2024
- Bitcoin“Bitcoin Açgözlülük Endeksi” düşüşte. Bitcoin düşüşte, Ethereum yükseliyor
- Bitcoin2025 yılında kripto para piyasası daha da büyüyecek
- GüncelTogg 20 ayda yüzde 72 yerlilik oranını aştı
- GirişimcilikÇocuklarının derdine çare ararken ödüllü bir marka oldular
POST A COMMENT.