Bu yazı YSF Magazine’de yayımlanan ”Marketing must-haves for the first-time entrepreneurs” isimli makalenin Türkçe çevirisidir.
Pazarlamanın çok pahalı, yorucu ama o kadar da önemli olmadığını düşünüyor musunuz?
Girişimcilerin birçoğu pazarlamanın başarılı bir markanın temeli olduğunu bilirler. Bugünün karmaşık dünyasında küçük oynamak artık işe yaramıyor! Bir girişimin pazarlama masraflarının altından kalkamayacağı efsanesi defalarca söylendi. Fakat internetin gücü ile işinizin alıp başını gitmesini sağlayacak bir pazarlama stratejisi yaratmak her zamankinden daha kolay. Sadece temel bilgileri anlamanız yeterli.
Niş pazar
Büyük ihtimalle hedef pazar diyeceğimi düşündünüz. Hayır. Oldukça kalabalık ve rekabetçi bir pazarda başarılı olmak için daha da özelleşmelisiniz. Akıllı markalar demografik bilgilerle başlarlar (örneğin 25-30 yaş arasındaki kadınlar yılda 45K dolar para kazanıyor) ve müşterinin iç dünyası hakkında size bilgi verecek olan psikolojik özellikleri araştıracak şekilde derine inerler (kişilik çalışması, değerler, düşünceler, tutumlar, ilgi alanları ve yaşam tarzı).
Aynı kadın büyük ihtimalle kendi işini kuruyordur ve aynı zamanda bir yerde tam zamanlı olarak çalışmaktadır. Bu bilgi o kadına nasıl pazarlama yapacağınızı değiştirir. Seth Godin, “Dünyanın en iyisi olmanın sırrı, dünyayı niş alanınıza kadar küçültmektir” demiştir. Derine inin ve sizin niş pazarınızı neyin hareket geçirdiğini bulun. Basit bir müşteri anketi yapın ve cevaplara göre kendinizi değiştirin. Bana güvenin onlar için neyin önemli olduğunu size söyleyeceklerdir.
Sosyal medya varlığı
Sosyal medya pazarlaması önemlidir – özellikle Facebook iş sayfasına sahip olmaktan bahsediyorum. Birçok sosyal medya platformunda aktifsiniz ve marka mesajınızı niş pazarınıza daha iyi duyurmak mı istiyorsunuz? İşte bunu yapmanın yolu: diğer platformlarda takipçi sayınızı arttırmak için Facebook marka sayfanızı kullanın.
Sosyal medya araştırmacısı Andrea Vahl’a göre “Facebookta bütün sosyal medya profillerinizin linklerini öne çıkarmak fanlarınızın sizi nerede bulacaklarını bilmelerini sağlar. Diğerlerinin Facebook sayfanızdan haberdar olunmasını sağlayarak ve takipçilerinizle birçok platformdan bağlantı kurarak mesajlaşlarınızı görülebilir hale getiriyorsunuz.
Saygın içerik
İçerik pazarlamasından bilindiği gibi, amaç kendinizi uzman konumuna yerleştirecek içerik üretmek ve onları dağıtmaktır. Müşterileriniz ne hakkında konuştuğunuzu bildiğinizin ve onları problemlerini çözebileceğinizin kanıtını isterler. Yeni başlayanların bir şirket bloguna ihtiyaçları vardır. Bundan soranki en büyük soru ise “Ne hakkında yazacağım?” sorusudur.
En iyi içerik müşterilerin ihtiyaçları, problemleri ve hassas noktaları ile başlar. İçeriğiniz, niş kitlenize saygı uyandıracak şekilde seslenmeli ve “En iyi 10” veya “En Kötü 10” listelerini de içinde barındırmalı. Müşteri vaka çalışması ve yeni endüstri trendleri hakkında bir araştırma yapabilirsiniz. Online video içeriği de eklemeyi unutmayın çünkü videolar kullanıcılarınızla bağlantılı kurmanın çok etkili bir yoludur.
E-posta listesi
Her şirket E-posta pazarlaması listesine sahip olmalıdır. Peki bir listeye nasıl sahip olacaksınız? Onu kendiniz yaratabilirsiniz. Müşterilerinizden E-Posta ile pazarlama onayı almak için bir E-Posta metni hazırlayın. Bu şekilde kullanıcılarınızın e-posta adresleri bilgisi karşılığında onlara değerli içerikler gönderebilirsiniz.
E-posta listenizi büyütürken aslında başka bir ilişki kurma yöntemine daha sahipsiniz. Amaç müşterilerinizi “Hmm evet ilgilenebilirim” den “İşte benim kredi kartım, benim kaydımı al” durumuna getirmek. E-posta kampanyaları yaparak emaillerinizi gelire dönüştürün. E-posta kampanyası önceden ayarlanmış belirli bir saatte otomatik olarak gönderilen kampanya mesajlarıdır. İşte pazarlamanın büyüsü!
Bağlılık
Pazarlamanın en büyük parçası bağlılıktır. Bağlılık pazarlaması insanlarla ilişki kurmak ve demografik bilgilere değil davranışlara odaklanmakla alakalıdır. Demografik bilgiler müşterilerin ne ile ilgilenebileceğini size söylerken; davranışlar onların gerçekten ne ile ilgilendiğini söyler. Müşterileriniz hakkında data toplamak ilk adımdır.
Müşterilerinizin iletişim yolları üzerine çalışın. Şirketinizin web sitesine girdiklerinde ziyaretçileriniz ne yapıyorlar? Hangi alanın üzerine tıklıyorlar? Hangi sayfa serisi veya e-postalar onları istenilen harekete yöneltiyor? Bu bilgileri takip etmek için web analitiklerini kullanın ve süreci hızlandırın. Örneğin eğer bir form oldukça yüksek cevap oranına sahipse, onu trafiğin bol olduğu bir noktaya veya erişilebilir bir web sayfasına taşımayı göz önünde bulundurabilirsiniz.
Çok iyi bir web sitesine, tonlarca sosyal medya postuna ve saygın bir online varlığa sahip olabilirsiniz, fakat eğer müşterileriniz markanıza bağlılık hissetmiyorlarsa bunlar hiçbir anlam ifade etmeyecektir.
Müşterileriniz hangi soruları soruyor? İşiniz bu sorulara nasıl cevap veriyor? İşiniz dünyaya hangi soruları soruyor? İş sosyal medya platformlarında bağlılık yaratmaya geldiği zaman, her zaman işle alakalı konuları kullanmak zorunda değilsiniz. Bazen sosyal medya postaları şu gibi rastgele sorular sorulduğunda en çok cevabı topluyorlar: “Eğer size 1000 dolar verilseydi alacağınız ilk şey ne olurdu?” veya “iOS mu seviyorsunuz yoksa Anroid mi?”. Bağlılık kullanıcılarınız hakkında size çok fazla görüş sağlayacaktır.
Çevrimdışı strateji
Girişimcilerin yaptığı en büyük hatalardan biri sadece online pazarlama üzerine odaklanmakları. Online pazarlama kesinlikle masraf yönünden daha kârlı olsa da, satış potansiyelinizi en üst seviyeye çıkarmak için hem online hem de çevrimdışı varlığınız olmalıdır.
Dışarı çıkın ve eğer yerel çevrenize yararı olacak bir ürün veya hizmet satıyorsanız onlarla ileitşim kurun. Size fayda sağlayabileek networking organizasyonlarına veya endüstri konferanslarına katılın. Amacınız doğru insanla tanışmak ve karşılıklı yarar ilişkisi sağlamak için onlarla bağlantı kurmaktır. Arka bahçenizde ne kadar müşteri bulabileceğinize siz de şaşıracaksınız.
İşte bu kadar! Basit değil mi?
Pazarlama fikrinin sizi boğmasına izin vermeyin. Sadece sahip olmanız gereken bu pazarlama stratejilerini uygulayın ve zaman içerisinde işinizin toplam başarısında oldukça büyük bir fark göreceksiniz.
- Bu makale etohum.com’dan alınmıştır.
POST A COMMENT.