Türkiye’de alışverişin rotası büyük bir değişimin eşiğinde. Son dönemde Alışveriş Merkezlerine yatırım yapanların daha fazla kazandığını söyleyen Tower Life Danışmanlık kurucusu Selen Deniz, önümüzdeki dönemde AVM’lerde ki ciroların daha daha artacağını söyledi. Yılın ilk üç ayı için elde edilen rakamların AVM’ler de ki şube ve restoranların ciroları için önemli ipuçları verdiğini söyleyen Selen Deniz “2017 rakamları, AVM’ler de açılan şubelerin, diğer merkezlere oranla daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor” dedi.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından açıklanan verileri değerlendiren Selen Deniz “Ramazan ayı ile birlikte cirolarda bir canlılık yaşandığı aşikar, ancak Nisan ayı verileri önümüzdeki dönem için küçük ve orta ölçekli yatırımcılar ilham verebilir. AVM endekslerinde son yıllarda tüm yatırımcılarımıza tavsiye ettiğimiz il merkezlerinin öne çıkması, ne kadar objektif bir çalışma yaptığımızı da gözler önüne seriyor. Biz son iki yıldır tüm girişimcilere İstanbul ve Anadolu’da tespit ettiğimiz lokasyonları ısrarla tavsiye ediyoruz” dedi.
YİYECEK SEKTÖRÜ HER ZAMAN KAZANDIRIYOR
Selen Deniz, girişimcilere ve yeni iş kurmak isteyen genç yatırımcılara seslenerek şunları söyledi; “Son yayınlanan AVM Ciro Endeksleri, dövizde yaşanan yüksek dalgalanmanın durulmasıyla yükselişe geçtiğini görüyoruz. AVM’ler de kullanılabilir ya da kiralanabilir Metrekare başına düşen ciro oranlarının yüzde 14’e ulaştığını görüyoruz. Nisan ayında teknoloji mağazaları cirolarında göreceli bir yükseliş söz konusu, ancak yiyecek içecek sektöründeki istikrarlı yükseliş trendi uzun vadede yatırımcıya daha çok kazandırıyor.
Geçtiğimiz yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerde ki yiyecek içeçek sektörünün ciroları yüzde 14.6, teknoloji kategori ciroları yüzde 13.9, ayakkabı-çanta kategori ciroları yüzde 13.5 ve giyim kategori ciroları ise yüzde 13.2 artış gösterdi. Yaz aylarında Türkiye’nin güney bölgeleri ile Ege’de alışveriş merkezlerinde canlılığın daha da artacağını öngörebiliriz. Girişimcilerimize yönelik portfoyümüzde yer alan Türkiye’nin en iyi markalarıyla daha çok bu bölgelerde yatırım yapmaya çağırıyoruz.”
Ekovizyon Dergi/ekovizyon.com.tr
POST A COMMENT.