Düşük bilgi girdili kitlesel imalat, Çin’de yoksulluğun yok edilmesine büyük ölçüde katkıda bulunmuştu. Şimdi ise yüksek teknoloji ürünleri, Çin ekonomisinin kısa sürede gelişerek, günümüzün önde gelen yüksek katma değerli üretim pazarının en iddialı üreticilerinin başında gelmesi, küresel ekonominin belirleyici dinamiklerini etkileyecek bir noktaya geldi.
Çin’in yeni vizyonu yolcu uçağı üretimine kadar uzanıyor. Bu sektör,dünyada, on yıllardır Airbus SE ve Boeing Co. tarafından domine ediliyor. Şimdi Çin devlet şirketi Comac bu egemenliği C919 uçaklarıyla kırmak niyetinde.
Sektörde pek çok tartışma, Çin’in bu vizyonu ve hava yolu taşımacılığı ve yolcu sayısı itibariyle dünyanın 1 numarası olacağı gerçeği ekseninde oluşuyor.
Aslında C919 Mayıs 2017’de test uçuşlarını başarıyla tamamladı. Bu arada Comac (Commercial Aircraft Corp. of China Ltd.), 28 Çinli alıcıdan 815 uçak siparişi aldı. Ne var ki Comac esas olarak Çin dışına uçuşlar için ABD’li ve Avrupalı ilgililerle anlaşma yoluna gitme dileğinde.
C919 174 yolcu kapasiteli ve Boeing ve Airbus modellerinden de parçalar içeren hibrid bir uçak modeli. Şu anda Boeing ve
Airbus, küresel piyasanın tamamını kapsıyor. Comac yetkilileri bu konuda kendilerine güvenli görünüyor. China Eastern
Airlines Corp. ilk teslimatı 2021 dolaylarında alacak.
Gelecekte Rusya’nın United Aircraft Corp. ile de işbirliği oluşturarak Pekin-new York arası seferleri üstlenebilecek bir model üretmeyi öngörüyor.
Çin Uluslararası Radyosu
POST A COMMENT.