Türk ayakkabı şirketinden dev satın alma

Flo mağazalarını bünyesinde bulunduran Ziylan, Alman HR Grup’u ve yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi capiton AG’yi satın aldı.

Ziylan Mağazacılık, Avrupa’nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup’u, yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi capiton AG ile birlikte satın aldı.

380’i Almanya’da olmak üzere 6 ülkede toplam 505 Reno mağazası olan HR Grup, yıllık 25 milyon çift ayakkabı satışı ve yaklaşık 550 milyon Euro ciro büyüklüğüne sahip.
Satın alma ile ilgili açıklama yapan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, Ziylan Grup’un, Türkiye’nin 2023 vizyonu doğrultusunda Türkiye’den global markalar çıkarma hedefine paralel adımlar attığını belirterek, şunları söyledi:

“Biz grup olarak istikrar ve büyümeye her zaman inanıyoruz. Göstergeler ne olursa olsun, önce ülkemize sonra da kendimize güveniyoruz ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Lumberjack’i satın almamızın ardından perakende alanında bizi güçlendirecek bir satın alma yapmayı tercih ettik. Bu satın alma ile kendi markalarımızı Avrupa pazarında geniş bir platforma çıkartmış olacağız. Lumberjack ile marka yönetimi yaparken Reno ile de perakende yönetiminde Avrupa’da söz sahibi olacağız.

Gerek üretim, gerek yeni ürün geliştirme gerekse satış ve pazarlama konusunda sahip olduğumuz know-how ve deneyimi dünya pazarlarına da başarıyla taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu gücümüzle biz stratejik ortak konumundayız. Köklü bir geçmişe sahip olan HR Grup; capiton AG gibi güçlü bir ortağın yaratacağı sinerji, Ziylan Grubu’nun yarım asrı aşan deneyimi, yüksek enerjisi ve tutkusu ile büyük bir atılım sürecine girecek.

Yakın coğrafyamızda Flo, Avrupa’da ise Reno ile büyüyeceğiz. Bu büyüme, Türkiye’de ayakkabı yan sanayisine de yansıyacak ve ayakkabı sektöründe üretim ve istihdam artacak. capiton AG ile kurduğumuz ortaklığın hedefi Avrupa’da perakende sektöründe fırsatları değerlendirmek. Bu sektörün Avrupa’daki iddialı ve önde gelen gruplarından birisi olmak. Bu doğrultuda satın almalarımız ve Avrupa pazarına dönük aksiyonlarımız önümüzdeki dönemde de devam edecektir.’’

ÜRETİM, İHRACAT VE İSTİHDAMA DOPİNG ETKİSİ

Mehmet Ziylan, satın alma sonrasında Ziylan Mağazacılık ve HR Grubu olarak toplamda yaklaşık bin mağazaya ulaşacaklarına da dikkat çekti. “ 35 milyon Türkiye 25 milyon Avrupa’da olmak üzere senede 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı ile 3.5 milyar TL’lik ciro hedefliyoruz” diye konuşan Ziylan,  Reno’nun  satışını yapacağı 25 milyon çift ayakkabının 3 yıl içinde, 10 milyon çiftinin Türkiye’de üretileceğini ve bunun da Türkiye ihracatına büyük katkı sağlayacağına dikkat çekti. Mehmet Ziylan, “200 milyon Euro ihracat hedefliyoruz. Dolayısıyla, Türkiye’de ayakkabı üreticileri, ayakkabı yan sanayi;  istihdam ve üretim gücü anlamında da büyük bir ilerleme sağlayacak” dedi.

Facebook Comments

POST A COMMENT.