TeaShop’tan küçük yatırımcılara büyük fırsat

Türkiye’nin en büyük çay zinciri TeaShop, kiosk şubelerle büyümeye hazırlanıyor

Türkiye’nin en büyük çay zinciri TeaShop, küçük yatırımcılara özel ve sadece 4 metrekarede tüketiciye yepyeni bir deneyim sunan “kiosk projesi”ni hayata geçiriyor.

Günlük 250 milyon bardak çay tüketimiyle rekoru elinde tutan ülkemizde “Neden güçlü bir çay zinciri yok?” sorusuyla ilk adımı atan ve 2014 yılında kurulan TeaShop’un hızlı büyümesi devam ediyor. Sadece 7 yıl içinde İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere farklı şehirlerde 21 ayrı şubeye ulaşan TeaShop, bünyesindeki franchise şube sayısını artırırken, bu kez de küçük yatırımcıları sevindirecek “kiosk projesi”ni duyurdu. Bu kapsamda TeaShop, daha küçük metrekareye sahip kiosk mağazalarla tüm Türkiye’ye yayılmayı planlıyor. Dünya çaylarının özel formlarının yanı sıra soğuk/sıcak kahve servisi ve tüm perakende satış grubunun bir araya geldiği bu mağazalar yatırımcılara ürünlerden altyapıya, eğitimden teknik desteğe anahtar teslim olarak sunulacak.

Türkiye’de ilk kez kapsül çay üretimine de imza atan TeaShop, 2021 sonu itibariyle bu çayların ihracatına da başlamayı hedefliyor.

Hızlı yatırım hızlı geri dönüş

Bu önemli adımla ilgili konuşan TeaShop’un kurucusu Veysel Berk, “TeaShop olarak çayı yeniden yorumladığımız 7 yıl içinde önemli bir yol kat ettik. Öte yandan bu yıl daha hızlı bir büyüme planıyla hareket ediyoruz. Yeni yatırımlarımızla birlikte hedefimiz 3 yıl içinde 300 şubeye ulaşmak” dedi. Bu yatırım planına “kiosk projesi”nin önemli bir ivme kazandıracağını vurgulayan Berk, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Çayı günlük rutin bir içecek olmaktan çıkarıp, Premium bir yaşam tarzına dönüştürme yaklaşımımızı, yenilikçi projelerle geliştirmeye devam ediyoruz. Halihazırdaki mağazalarımızın tasarımı sadece ürün gamıyla değil sosyalleşme ve esnek çalışma trendi beklentilerini karşılayan yepyeni bir yaşam deneyimiyle de fark yaratıyor.  

Kiosk projesinde de aynı konsepti daha küçük metrekarelere sığdırmayı başardık. Yaklaşık 4 metrekarelik alanlarda kurmayı planladığımız bu kiosk’ların sunduğu hizmet kalitesinin, franchise mağazalarımızla aynı standartlarda olacağını ekleyebilirim.  Kompakt, şık ve modern tasarımıyla sadece 1 günde kurulabilen kiosk’lar aracılığıyla TeaShop deneyimini yatırımcıya ve tüketiciye Türkiye’nin dört bir yanında ulaştırmayı planlıyoruz.”

Çayın tüm formlarından, kahve çeşitlerine ürünlerden eğitime ve teknik desteğe kadar her şeyin anahtar teslim sunulduğu bu yatırıma, 250 bin TL bütçeyle yatırımcıların girmesi mümkün olacak. Kolay mağaza yönetimi ve takibinin mümkün olduğu modelde, yatırımın geri dönüş süresi ise 12 ay olarak öngörülüyor.   

Türk çayı ile yurtdışına açılıyor

Portföyündeki yüzlerce farklı çay konseptini, Türkiye’nin dört bir yanına dağılmış mağazaları ve online sitesinden tüketicilerle buluşturan TeaShop’ın kendi alanında yaptığı “ilk”ler bununla da sınırlı değil. Çaya inovasyon ve yenilik katmayı sürdüren Teashop ürün portföyü, Doğu Karadeniz Türk çayından Earl Grey’e, Afrika’nın kırmızı çayından Çinlilerin beyaz, Japonların yeşil çayına kadar tüm dünya çaylarını bulunduruyor. Dahası bu mağazalarda tüketicilerin günlük ruh halleri ve yaşamak istedikleri deneyimlere uygun çaylar da var. Enerji için Tea for Energy, eğlence için Tea for Joy, ilham için Tea for Inspiration… Bu yazın en çarpıcı ürünü Tea for Sunbath ise içeriğindeki bileşenlerle birlikte lekesiz bronzlaşmaya yardımcı olduğundan, sadece mağazaların değil turizmin gözdesi bölgelerdeki lüks otellerin menüsünde yerini aldı bile. Tea for Royalty” ise Türk çayının lezzette ve deneyimde zirvesini temsil edecek şekilde tasarlandı. Demliklere özel yüzde yüz saf pamuktan üretilen organik müslin kumaşların kullanıldığı ürünlerin arkasında ise önemli bir Ar-Ge yatırımı ve bu konuda uzman bir ekip var. 

Türkiye’de ilk kez kapsül çay üretimine de imza atan TeaShop, 2021 sonu itibariyle bu çayların ihracatına da başlamayı hedefliyor. Orta Doğu ve Avrupa ülkeleri başta olmak üzere tüm dünyaya kapsül çay satmaya hazırlanan şirket, mağazalarını da yurt dışına taşımaya kararlı. Planlanan ilk adres Kıbrıs; ardından sırada İngiltere ve Dubai var. Avrupa’nın yanı sıra Orta Doğu coğrafyasından da franchise taleplerinin artarak geldiğini belirten Berk, “Bu büyüme ivmesi, ülkemiz tarım ekonomisinin en önemli kalemlerinden çayın ihracat gücünün artışında, önemli bir ivme sağlayacak” diye vurguladı.

EKOVİZYON DERGİ – ekovizyon.com.tr

Facebook Comments

POST A COMMENT.