Üç Yıllık Ortaklık 250 Bin Gence Beceri Eğitimi ve Kariyer Hazırlığı Sağlayacak
STARBUCKS VAKFI VE ALSHAYA GROUP’TAN
TÜRKİYE’DEKİ VE MENA BÖLGESİNDEKİ GENÇLERİ GÜÇLENDİRMEK İÇİN 6 MİLYON ABD DOLARI HİBE
Starbucks Vakfı ve Starbucks’ın Orta Doğu, Kuzey Afrika (MENA) ve Türkiye’deki uzun süreli lisans sahibi Alshaya Group, bölge genelinde 250 bin gencin gelişimini amaçlayan üç yıllık dönüştürücü bir ortaklık olan ‘EmpowerME’ programını başlattığını duyurdu.
Program ile mentorluk, beceri geliştirme ve kariyer hazırlığını desteklemek amacıyla bölgedeki yerel kâr amacı gütmeyen kuruluşlara toplam 6 milyon ABD doları hibe edilerek, bu bölgelerdeki gençlerin gelişimlerine katkı sağlanması hedefleniyor. EmpowerME programının ilk lansmanı için Habitat Derneği Türkiye ve JA (Junior Achievement) Worldwide’ın bir parçası olan INJAZ Al-Arab/JA MENA’ya hibe sağlandı.

Starbucks Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan Başkan Yardımcısı Figen Ilgaz, ‘EmpowerME’ programını başlatmaktan gurur duyduklarını belirterek “Starbucks olarak bulunduğumuz her coğrafyada, kahveden fazlasını sunmayı, toplumsal gelişime katkı sağlamayı amaç edindik. Gençleri, geleceğin iş yapış şekillerine ve girişimcilik anlayışına bugünden hazırlamak ve yetkinliklerini arttırmak için Habitat Derneği yola çıktık ve ‘Empower Me: Gençlik Programı’nın Türkiye’deki ilk adımı olan ‘Empower Me: Gençlik Zirvesi’ni düzenledik. Bu program aracılığıyla geleceğimiz olan gençlere çağın gereksinimlerine uygun bir şekilde kendilerini geliştirme fırsatı sunarken kariyer yolculuklarında da ihtiyaç duydukları donanımları kazanmaları için onları destekliyoruz. Starbucks olarak gençleri ve gelecek nesilleri desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Alshaya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mohammed Alshaya şunları söyledi: “Alshaya Grubu olarak her zaman yarının liderleri ve gelişim öncüsü olan gençlerin, güçlendirilmesine ve becerilerinin geliştirilmesine yatırım yaptık. Starbucks Foundation ile birlikte, bölgedeki toplulukları dönüştürmede büyük etkisi olacak ‘EmpowerME’ programını başlatmaktan gurur duyuyoruz. Bu küresel gençlik kuruluşları -Habitat Derneği ve INJAZ Al-Arab- ile ortaklık kurmak, gençlerin ihtiyaçlarını desteklemek ve onların tam potansiyellerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak için çok önemli.”
Starbucks Coffee Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Brian Niccol ise şunları ifade etti: “Bugünkü duyuru, bölgedeki gençlerin daha parlak bir geleceğe sahip olmalarını destekleme, başarılı kariyerler inşa etmelerine ve topluluklarında gelişmelerine yardımcı olma yolunda atılmış bir başka adımdır. Starbucks Foundation ve Alshaya Grubu, on yılı aşkın bir süredir Orta Doğu’daki gençleri ve toplulukları desteklemek için ortaklık kurdu ve birlikte olumlu bir etki yaratmaya devam etmekten gurur duyuyoruz.”
Gençlerin yaşam boyu becerilerle güçlendirilmesi hedefleniyor
‘EmpowerME’ programı kapsamında Habitat Derneği aracılığıyla girişimcilik programları destekleniyor ve gençlere kariyer gelişimi ile sosyal ve duygusal refah konularında yüz yüze eğitim ve atölye çalışmaları sunuluyor. Böylelikle gençlerin dijital okuryazarlık ve iletişim becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlanması amaçlanıyor. Habitat Derneği iş birliğinde Türkiye, Kazakistan ve Azerbaycan’daki gençlere odaklanılırken, Ürdün’de ise programlar ISNAD aracılığıyla yürütülüyor.
Habitat Derneği program kapsamında geçtiğimiz aralık ayında EmpowerMe: Gençlik Programı’nın Türkiye’deki ilk adımı olan ‘EmpowerMe: Gençlik Zirvesi’ni gerçekleştirdi. Zirveye Türkiye’nin dört bir yanından katılan 150 genç gönüllü proje elçisi olarak kendi illerinde kazandıkları becerileri akran öğrenim sistemiyle diğer gençlere yayacak. EmpowerME programının Türkiye’deki ikinci etabında ise üç yıl süresince 250 binden fazla gence dijitalleşme, sürdürülebilirlik, 21. yüzyıl becerileri ve girişimcilik alanlarında yetkinlik kazandırılması hedefleniyor.

Program kapsamında Habitat Derneği iş birliğiyle hayata geçirilecek girişimcilik segmentinde ise Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan’da gençlerin iş yetkinliklerinin geliştirilmesi, girişimcilik yolculuklarında onlara destek olunması ve genç girişimcilerin dahil olabileceği sürdürülebilir bir ekosistem yaratılması amaçlanıyor. Ayrıca Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan’da girişimcilik odaklı eğitim kampları ve hackathonlar düzenlenerek, gençlerin yenilikçi düşünme, inovatif iş fikirleri ve iş dünyasında başarılı olmaları için ihtiyaç duydukları yetkinlikleri kazanmaları sağlanacak. Program kapsamında başarılı girişimler uluslararası hızlandırma programına dahil edilerek, yatırımcı gençler mentorlar ve sektör uzmanlarıyla bir araya gelme, iş fikirlerini geliştirme ve ölçeklendirme fırsatları da bulabilecek. Programın sonunda ise genç girişimciler projelerini jüriye sunarak, en başarılı girişimler hibe desteği almaya hak kazanacak. EmpowerME girişimcilik segmenti kapsamında, üç yıl içinde Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan’dan 240’tan fazla girişime doğrudan destek sağlanması hedefleniyor.
Starbucks Türkiye, Azerbaycan ve Kazakistan Başkan Yardımcısı Figen Ilgaz, ‘EmpowerME’ programını başlatmaktan gurur duyduklarını belirterek “Starbucks olarak bulunduğumuz her coğrafyada, kahveden fazlasını sunmayı, toplumsal gelişime katkı sağlamayı amaç edindik. Gençleri, geleceğin iş yapış şekillerine ve girişimcilik anlayışına bugünden hazırlamak ve yetkinliklerini arttırmak için Habitat Derneği yola çıktık ve ‘Empower Me: Gençlik Programı’nın Türkiye’deki ilk adımı olan ‘Empower Me: Gençlik Zirvesi’ni düzenledik. Bu program aracılığıyla geleceğimiz olan gençlere çağın gereksinimlerine uygun bir şekilde kendilerini geliştirme fırsatı sunarken kariyer yolculuklarında da ihtiyaç duydukları donanımları kazanmaları için onları destekliyoruz. Starbucks olarak gençleri ve gelecek nesilleri desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkan Bora Caldu konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Habitat Derneği olarak gençlerin hem bugünü hem de geleceği şekillendiren aktörler olmaları için dijital dönüşüm ve girişimcilik alanlarında uzun yıllardır titizlikle çalışıyoruz. Starbucks Vakfı ve Alshaya Group ortaklığıyla hayata geçirdiğimiz ‘EmpowerMe Programı’ ile gençlerin dijital becerilerini geliştirmeyi, girişimcilik yolculuklarını desteklemeyi ve sosyal etkiyi toplum geneline yaymayı hedefliyoruz. Bu yeni ortaklık sayesinde, gençlerin hayallerini gerçeğe dönüştürürken her zaman yanlarında olacağız, çünkü biliyoruz ki gençler sadece yarının liderleri değil, aynı zamanda bugünün ortaklarıdır.”
Starbucks’ın dünya çapındaki en büyük ve en uzun süreli lisanslı ortaklarından biri olan Alshaya Group, 1999 yılından bu yana Starbucks’ı Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye bölgesini yönetiyor. Bugün Alshaya Group, yaklaşık 2 bin Starbucks mağazasında 19 bin partneri istihdam ediyor.
Starbucks Vakfı ve Alshaya Group, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye’deki gençleri ve toplulukları destekleme konusunda geçmiş yıllarda da çeşitli faaliyetler yürüttü. 2008 yılında Shared Planet™ Gençlik Eylem Hibeleri, 2016 yılında Fırsat Kafeleri girişimi ve 2022 yılından bu yana Starbucks Vakfı’nın Küresel Toplumsal Etki Hibeleri programı gibi projeleri hayata geçirdi.
Starbucks Vakfı
Starbucks Vakfı, toplum direncini ve refahını sağlamaya ve afetlerden etkilenen toplumları canlandırmaya odaklanarak dünya çapında yaşamları dönüştürmek suretiyle insanlığı güçlendirir. 1997 yılında kurulan Starbucks Vakfı, ABD yasalarına göre Madde 501(c)(3) kapsamında yer alan bir hayır kuruluşudur. Daha fazla bilgi için Starbucks Hikayeleri‘ne başvurabilirsiniz.
Starbucks Hakkında
Hikayemiz 1971’de başladı. O zamanlar, Seattle’ın Pike Place Market’inde tek bir mağazada kavrulmuş ve öğütülmüş kahve, çay ve baharatların perakende satışını yapıyorduk. Bugün, her gün 80’den fazla pazarda milyonlarca misafirle bağlantı kurma ayrıcalığına sahibiz.
Türkiye’de ve Orta Doğu ile Kuzey Afrika bölgesinde, Starbucks mağazaları Bahreyn, Mısır, Ürdün, Kuveyt, Lübnan, Fas, Umman, Katar, Suudi Arabistan, Türkiye, Azerbaycan, Kazakistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde Alshaya Grubu tarafından işletilmektedir. Sadece Türkiye’de 8000’den fazla partner (çalışan) istihdam ediyoruz.
Her gün, iki şeyi umarak işe gidiyoruz: Arkadaşlarımızla harika kahve paylaşmak ve dünyayı biraz daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak. Bu ilk Starbucks 1971’de açıldığında böyleydi ve bugün de aynı. Türkiye’de 2003’ten beri aynı harika kahve deneyimini paylaşıyoruz.
Starbucks’ın misyon beyanı, sadece kâğıt üzerindeki sözlerden daha fazlasıdır- işin her gün nasıl yapıldığını yönlendiren bir felsefedir. Misyonumuz, “Her fincanla, her konuşmayla, her toplulukla- insan bağlantısının sınırsız olasılıklarını besliyoruz.”
Alshaya Grup Hakkında
Dünyanın önde gelen franchise marka operatörlerinden Kuveyt merkezli Alshaya Group, Grubun önde gelen uluslararası markaların Türkiye’deki işletme hakları çerçevesinde mağazacılık faaliyetleri yürütmek amacıyla 2003 yılında Türkiye pazarında faaliyet göstermeye başlamıştır. Bugün grup, Türkiye’de dünya çapında bilinen uluslararası markaların bir portföyünü temsil etmekte olup,Moda, Yiyecek, Sağlık ve Güzellik gibi segmentlerde perakende franchise operasyonlarını yönetmektedir. Alshaya Grubu’nun Türkiye’deki franchise portföyü: Bath and Body Works, Pinkberry, Shake Shack, Starbucks ve Victoria’s Secret gibi markaları içermektedir.
Habitat Derneği Hakkında
Habitat Derneği (Habitat), dijitalleşen dünyaya uyumlu, sürdürülebilir kalkınmaya yönelik ve güçlü ortaklıklar üzerine kurulu, toplumsal kapasite geliştirme ve etki odaklı projeler üreten bir sivil toplum kuruluşudur. 1997 yılından bu yana, din, dil, ırk, siyasi görüş, cinsiyet kimliği ve cinsel yönelim fark etmeksizin Türkiye’nin 81 ilinde, binlerce gönüllüyle toplumun tüm kesimlerine yönelik faaliyetler yürütmektedir. Gücünü uluslararası ağlardan, bilgi birikiminden ve Türkiye genelindeki gönüllülerinin pozitif enerjisinden alan Habitat; girişimcilik, dijital dönüşüm, kapsayıcı ve sürdürülebilir büyüme alanlarında çalışmalarına devam ederken, yürüttüğü ve üyesi olduğu ulusal ve uluslararası ağlar ve ortaklıklarla Türkiye toplumunun kalkınmasına destek vermektedir.