Önyargılarımız ve konulara hakim olmamamız bizi daima yanlış inanışlara götürür. Bu yanlış inançlar kendimizi kısıtlamamıza sebep olur. Hele ki konu girişimcilik ve iş hayatıysa başarılı olamayız ve başlamaya korkarız. Kulaktan duyduklarımız ve yeterince bilgimizin olmadığı her türlü durum bizim için yanlış mitlerle çevrelenmiş uzak durmamız gereken alanlardır. Uzak durdurkça ve geri planda kaldıkça güvenli alanımızda yol almaya devam ederiz.
Güvenli yollar bizi hiçbir zaman yeni açılımlara ve kazanımlara götürmez. Bugün kendi yanlış inanışlarımızı kırma ve cesaretle başlama zamanıdır. Şimdi, girişimcilikteki bu yanlış inançlara bir göz atalım.
1- Herkes Girişimci Olabilir:
Herkes girişimci olamaz ve olmamalıdır Girişimcilikte kendimizi, yapmak istediğimiz işi ve piyasa koşullarını çok iyi algılamamız gerekir. Girişimcilik meşakatli bir iştir. Sadece hayalleri doğrultusunda girişimci olmaya karar verenlerin girişimleri başarısız olmaya mahkumdur. Başarılı girişimciler, hayallerini gerçek iş fikrine çevirip, uygulamaya dökebilenlerdir. Girişimciliğin ekonomiye katkısı çok büyüktür. Burada önemli olan gerçekten sevdiğiniz işi yapmak ve katma değer yaratan bir girişimci olabilmektir.
2- Girişimci Genç Olmalıdır:
Tüm dünyada beğenerek izlediğimiz genç girişimciler mevcuttur. Ancak, girişimci illa genç olmak zorunda değildir. Çünkü, insanların ne istediğini bilmesi, kendi konusunda uzmanlaşması belli vakit alır. Eğer girişimimiz bizim uzmanlığımız paralelliğinde bir alanda olacaksa bunun için on bin saat çalışmamız gerektiği kuralı dikkate alınmalıdır. Bu da normal bir insan için ortalama on yıla tekamül eder. İnsanlar yaşları ilerledikçe ne istediklerini daha iyi anlar hale gelirler. Bu yüzden girişimcilik sadece gençlikle özdeşleştirilmemelidir.
3- Strateji Olmadan Girişimci Olunur:
Girişimcinin yol haritası; hayalini iş planına dökmek ve her durum için çıkış stratejisi oluşturmaktır. Girişimci bunlar olmadan yola çıksa bile hayali salt fikir olarak kalır ve uygulama kısmında zorluklar yaşar. Strateji, girişimciye orta ve uzun vadedeki süreçleri gösterir ve olabilecek sürpriz efektlere karşı hazırlıklı kılar.
4- Girişimciler İçin Sürekli Büyümek Önemlidir:
Her girişimci işini büyütmek ve iyi hale getirmek ister. Ancak, her türlü büyüme kontrollü olmalıdır. Kontrolün olmadığı yerde büyüme aslında ihtiyaç duyulmayan “açılmalar” olabilir. Piyasadaki koşullar ve işin niteliği baz alınarak, firmalar kendilerini konumlandırırlar. Büyüme sırasında nerede ve nasıl farklılaşılacağı göz önünde bulundurulmalıdır.
5- Ekonomi Kötüyken Girişimci Olunmaz:
Ekonominin kötü olduğu durumlar içinde gizli fırsatlar barındırır. Bu fırsatları iyi gören ve cesur davranan kişiler o dönemlerden karlı çıkmayı başarırlar. Sizin yapmak istediğiniz iş o an insanların ihtiyaçlarına cevap verebilir. İnsanların kemer sıktığı durumlarda onların düşünmediği farkındalıklar yaratabilir. Ekonomi kötüyken fırsatları görmek için gözünüz açık olsun.
6- Girişimci Finansmanı Bulursa, Gerisi Kolaydır:
Türkiye’de girişimciler aile, arkadaşlar, hibe programları, melek yatırımcılar veya banka kredilerinden yararlanarak gereken finansman desteğine ulaşmaktadırlar. Ancak, girişimcinin ilk ve tek ihtiyacı olan finansman değildir. Bu finansmanı kısa ve uzun vadede nasıl yöneteceği ve kendisi için sermayeyle beraber yatırıma nasıl dönüştüreceğidir. Finansman desteği bulmakla beraber o finansman doğru kullanmak girişimin başarısını belirlemekte rol oynayan en önemli faktörlerdendir.
7- Girişimcinin İş Yaptığı Yer Gösterişli Olmalıdır:
Girişimcinin ilk başta idareli kullanması gereken finansmanı olduğunu düşünürsek, bu paranın önemli kısmını gösterişli bir ofise harcaması mantıklı olmayacaktır. Girişimin ne olduğuna paralel olarak lükse değil ihtiyaçlara yönelik cevaplar veren, gereksinimi olan şeylere yatırım yapılmalıdır. İlk başlarda evde ofisle bile işe başlanabilir.
8- Girişimciler Antisosyaldir:
Girişimcilerle ilgili bir başka yanlış inanış, kişilik olarak girişimcilerin sosyal olmadıkları yönündedir. Aslında bu inanış tam tersi olmalıdır. Girişimci, sosyal olan kişidir, çünkü girişimci için tanıştığı her yeni kişi ve insanlarla yapılan fikir alışverişleri kendisi için ilham kaynağı olacaktır. Girişimci anti sosyal değil, bilakis sosyal hayatı dinamik ve enerjik kişidir.
9- Girişimci İçin Kazanç Önce Gelir:
Girişimci için sevdiği işi yapmak önce gelir. Bundan sonrasında girişimci kar elde etmelidir ki o girişim devam edebilsin. Ancak, bu girişimci için birincil öncelik değildir. Kar, zarar tablosu her zaman girişimcinin lehine olmalıdır. Ticaret, para kazanmadan yapılamaz. Ancak, girişimci cesaretiyle riskleri göze alıp kendi hayalini gerçekleştirmeye çalışacağı için ilk etapta kazanç unsuru değil kendini gerçekleştirme güdüsü ön plandadır.
10- Girişimci Mükemmel Olmalıdır:
Mükemmellik, sahip olunan değil ancak kovalanan bir şeydir. Bu dürtü insanı daha çok sorgulamaya ve hep daha iyiye sahip olmaya iter. Girişimci, kendi mükemmelini arayan kişidir. Hiç kimse mükemmel olmadığı gibi hiçbir girişim veya girişimci mükemmel değildir.
Sabah Gazetesi
POST A COMMENT.