Gaziantep’in logosu üzerinden yapılan tartışmalar yeni bir boyut kazandı. Bu logo için 810 bin TL. ödendiği tartışmalarına, bu kez ihalenin yapılış şeklindeki gerekçe damga vurdu.
Gaziantep’in logosu üzerinden yapılan tartışmalar yeni bir boyut kazandı. Bu logo için 810 bin TL. ödendiği tartışmalarına, bu kez ihalenin yapılış şeklindeki gerekçe damga vurdu.
CHP Gaziantep milletvekili Akif Ekici, İç İşleri Bakanlığına yönelttiği soru büyük yankı uyandıracak niteliğe büründü.
İşte Akif Ekici’nin açıklaması:
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından “Gaziantep Küresel Marka Şehir Fizibilite Raporunun Hazırlanması İşi”nin, ihale kanunun 21/b maddesi kapsamına alınarak pazarlık usulüyle yapıldığı ortaya çıktı. Oysa söz konusu madde, doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen durumlarda uygulanabilir!
CHP Gaziantep Milletvekili Akif Ekici, çok tartışılan logo ve şehir fizibilite raporu ihalesindeki çok kritik bir ayrıntıya dikkat çekti. Elektronik Kamu Alımları Platformu’nda (EKAP) 2015/123513 kayıt numarasıyla yer alan ihale bilgiler ve sonuç ilanındaki “İhale Türü –Usulü”ne ilişkin bilgiler incelendiğinde, ihaleye tek firmanın katıldığı ve katılan o tek firmanın da işi aldığı ve ihalenin de ihale pazarlık usulüyle yapıldığının anlaşıldığına işaret etti.
CHP’li Ekici, ihalenin pazarlık usulüyle gerçekleştirilmesine yasal dayanak olarak da Kamu İhale Kanunu’nun 21/b maddesi gösterildiğini kaydederek şöyle devam etti:
“Oysaki Kamu İhale Kanunu’nun 21/b maddesi “doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen veya idare tarafından önceden öngörülemeyen olayların ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması durumunu” pazarlık usulüyle ihale yapabilmenin şartı olarak emretmektedir. Şimdi kamuoyu, ihalenin gerçekleştiği Eylül 2015’te, ihalenin pazarlık usulüyle gerçekleşmesine neden olan ve Gaziantep’te meydana gelen doğal afet, salgın hastalık, can veya mal kaybı tehlikesinin ne olduğunu merak etmektedir.”
GAZİANTEP’TE SALGIN VEYA DOĞAL AFET Mİ YAŞANDI?
Konuya ilişkin bir de soru önergesi veren CHP’li Ekici İçişleri Bakanı Efkan Ala’dan şu sorulara cevap vermesini istedi:
– Gaziantep Küresel Marka Şehir Fizibilite Raporunun Hazırlanması İşi” nin ihalesi neden pazarlık usulüyle gerçekleştirilmiştir?
– EKAP’ta yayınlanan sonuç ilanında ihalenin pazarlık usulüyle yapılmasına yasal dayanak olarak Kamu ihale Kanunu’nun 21. maddesinin b bendi gösterilmiştir. İhalenin yapıldığı Eylül 2015’te bu maddenin gerekçe gösterilmesine hangi doğal afet, salgın hastalık, can veya mal kaybı tehlikesi neden olmuştur? İhalenin yapıldığı tarihte Gaziantep Büyükşehir Belediye’nin öngöremediği hangi olay ortaya çıkmıştır?
– Son iki yılda Kamu İhale Kanunu’nun 21 maddesinin b bendi kapsamında hangi belediye kaç kamu alımı yapmıştır? Bu alımlarda işin mahiyeti ve sözleşme bedeli nedir?
Gaziantep için seçilen logonun maliyeti belli oldu
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin ihaleli açtığı “logo yarışmasını” bir Amerikalı şirket kazandı. Bu logo için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin kasasından yaklaşık 760 bin TL çıktı.
Gaziantep’in metropol ilçelerinden olan Şahinbey Belediyesi’nin CHP’li Meclis Üyesi Uğur Kalkan’ın Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne 4982 Sayılı “Bilgi Edinme Kanunu” dayanarak yönelttiği yazılı soruya yanıt geldi. gaziantephaberler’in edindiği bilgiye göre; Gaziantep Büyükşehir belediyesi genel Sekreter yardımcısı Fikret Murat Tural tarafından verilen yanıtta “2015/ 123513″ numaralı ihale kayıt numarası verildi. Buradan hareket eden CHP’li Meclis üyesi Uğur kalkan, ”Sonuç İlanı. Gaziantep Küresel Marka Şehir Filibizite Raporunun hazırlanması işi Gaziantep Büyükşehir Belediyesi” yazılı ihale ilamına ulaştı. İlanda yaklaşık maliyetin; 810.100,00 TRY olarak yazıldığı görüldü. Sonuçta ihaleyi 18.04.2015 tarihinde 270.000,00 USD doları karşılığında; bir ABD şirketi olan ” I MEAN IT CREATİVE , İNC” adındaki şirket kazandı. 270 bin dolar şu andaki kurdan yaklaşık 760.000 bin TL’ye denk düşüyor.
ŞİRKETİN SAHİBİ TÜRK TASARIMCI
Logo yarışmasını kazanan şirketin sahibinin ABD’de yaşamını sürdüren ve ünlü Hollywood filmlerine yaptığı afişlerle bilinen Türk tasarımcı Emrah yücel olduğu öğrenildi.
EMRAH YÜCEL KİMDİR
Emrah Yücel, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarımı bölümünden 1989 yılında mezun oldu. Yüksek Lisansını Bilkent Üniversitesi Grafik Bölümünde tamamladı. Özellikle Hollywood sinemasının film posterlerini tasarlamasıyla tanındı. Posterini yaptığı filmler arasında 28 Days, Chicago, Frida ve Kill Bill yer alıyor.
‘KAPSAMLI BİR ÇALIŞMA YAPTIK’
Emrah Yücel’in sahibi olduğu şirketin aldığı 270 bin dolarlık bedelin yüksek olduğu yönündeki eleştiriler öne çıkarken, I Mean It Reklam Tasarım Pazarlama Tic. Limited şirketinin müdürü İpek Çelikkalp, yaptıkları işin yalnızca logo tasarımı ile sınırlı olmadığını söyledi. Çelikkalp, şehrin markalaşmasına yönelik çalışmaların yapıldığını belirterek, anılan süreçte bir dizi işin yapıldığını belirtti.
Çelikalp, “Sıfırdan bir marka düşündüğümüz zaman, bu şehrin A’dan Z’ye sloganını, logosunu, Sound logosunu (bir müzik oluşturuldu) bunun farklı sektörlerde, ticaret, sanayi, eğitim bu tip uygulamaları… Çok kapsamlı bir projedir bu. Sadece logo tasarımı değil. Yine sadece bir tanıtım filmi de değil yapmaya çalıştığımız. Bir şehrin markalaşmasını stratejik olarak el aldık. Kampanyaya bir bütün olarak bakıldığında ihale bedeli odur” dedi.
POST A COMMENT.