Düşük faiz politikası ve piyasalardaki çalkantı nedeniyle yatırımcılar paralarını klasik araba ve antika saate yatırdı.
Dünya piyasaları İngiliz halkının Avrupa Birliği’nden ayrılma (Brexit) kararı veya merkez bankalarının faiz politikaları gibi olaylarla çalkalanırken, lüks arabalar ve pul koleksiyonları güvenilir yatırım araçları haline geldi.
Londra merkezli yatırım danışmanlığı şirketi Knight Frank’in Lüks Yatırım Endeksi’ne göre, Ferrari veya Porsche gibi klasik lüks arabalar 2016 yılında yatırımcısına 10 yıllık yüzde 490, beş yıllık yüzde 162 getiri sağladı.
‘MAVİ AY’A 48.4 MİLYON DOLAR
Veri şirketi Preqin’e göre, serbest yatırım fonlarının aynı dönemlerde sağladığı ortalama getiri ise sadece yüzde 4.75 ve yüzde 7.83 oldu. Klasik arabaların 12 aylık getirisi ortalama yüzde 17’yi bulurken, aynı dönemde serbest yatırım fonları ortalama yüzde 2 kaybettirdi.
Hong Konglu bir yatırımcı, geçen yıl kasım ayında Cenevre’de yapılan müzayedede Mavi Ay adlı bir elmas için 48.4 milyon doları gözden çıkardı. 1957 yapımı bir 335 Sport model Ferrari araba geçen şubat ayındaki açık artırmada 32 milyon Euro’ya satıldı. Bu satış, klasik araba piyasasında Euro cinsinden en yüksek fiyatlı satış oldu. 1953 yapımı bir Jaguar ise mayıs ayında Monte Carlo’da 7.25 milyon Euro’ya alıcı buldu.
ORİJİNALLİĞE İLGİ ARTIYOR
Ancak uzmanlar, piyasada son yıllarda klasik arabalara talebin yüksek olmasına karşın arzın da hızla yükseldiğini ve getirilerin düşüşe geçmeye başlayacağını belirtiyor. Tarihi otomobilciler grubu Historic Automobile Group International’ın kurucusu Dietrich Hatlapa, Financial Times Gazetesi’ne yaptığı açıklamada şöyle dedi:
“Sunulan araba sayısı belirgin şekilde arttı. Daha fazla müzayede evi ve daha fazla müzayede var artık. Tek günlük açık artırmalar iki güne yayılıyor. Son 5 yılda alıp satanların sayısı iki kattan fazla arttı.”
Hatlapa, piyasa büyüdükçe orijinalliğe verilen önemin arttığını sözlerine ekledi.
Engin Esen/Sözcü
POST A COMMENT.