Türkiye’de 1999’da ilk yatırımını yapan Dr. Oetker, sektörünün öncü markalarından birini bünyesine kattı.
Gıda sektöründe satın alma ve ortaklık görüşmelerinin başrolünde son dönemde genelde Türk yatırımcılar olsa da yabancı firmaların ilgisi giderek artıyor. Kabartma tozu, puding denilince akla ilk gelen markalar arasında yer alan Dr. Oetker bunlardan biri…
Dünya Gazetesi’nden Kerim Ülker’in haberine göre, Türkiye’de 1999’da ilk yatırımını yapan Dr. Oetker, sektörünün öncü markalarından birini bünyesine kattı. Sessiz sedasız yapılan anlaşmayla Dr. Oetker, unlu mamüller alanında üretim yapan Polen Gıda’nın ana hissedarı oldu. Yapılan anlaşma Dr. Oetker’in gıda alanında iştiraki olan Martin Braun-Gruppe aracılığı ile oldu. Martin Braun-Gruppe, Polen Gıda’nın yüzde 55’ini satın aldı.
3 KITADA 50 ÜLKEYE ÜRÜN SATIYOR
Anlaşmayla Dr. Oetker, Türkiye pazarında hem ürün çeşitliliğini artıracak hem de yeni alanlara ve bölgelere odaklanacak. Alman devinin satın aldığı Polen Gıda’dan bu nedenle bahsetmekte fayda var…
1997’de kurulan Polen Gıda, unlu mamuller alanında; özellikle ekmek ve pastacılık ürünlerinde sektörünün önde gelen şirketleri arasında gösteriliyor. 200’den fazla çalışanı bulunan Polen Gıda, Asya, Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’da 50’den fazla ülkeye ürünlerini gönderiyor. İstanbul Esenyurt’ta 13 bin metrekarelik kapalı alanda üretim yapan Polen Gıda, bu anlamda Dr. Oetker için farklı bir öneme sahip.
Vizyon adlı markasıyla tanınan Polen Gıda, krem şanti, dondurma sosları, kek ürünleri kategorisinde de üretim yapıyor.
TURİZM, ALKOL, FİNANS VE DENİZCİLİKTE DE VAR
Temelleri 1891’e dayanan Dr. Oetker ise sadece Almanya’nın değil, dünyanın en önemli gıda üreticilerinden biri olarak kabul ediliyor. Dr. August Oetker’in eczanesinde ilk kez hamur kabartma tozunu bulmasıyla ortaya çıkan firmanın merkezi Bielefeld’de bulunuyor.
21 ülkede 450 ürün grubuna yönelik üretim yapan firmanın iş kolları sadece gıda ile sınırlı değil… Bira, şarap ve şampanya üretimini Radeberger Group ortaklığıyla gerçekleştiren Dr.Oetker, denizcilik ve finans alanında da yatırımlarıyla dikkat çekiyor. Yaklaşık 12 milyar euroluk cirosu bulunan Dr. Oetker’in farklı coğrafyalarda 27 bin çalışanı var.
Turizmde de Dr. Oetker markasını kullanan firmanın Fransa, Almanya, Seyşeller, Fas, İngiltere gibi ülkelerde otelleri bulunuyor. Oteller tamamen lüks sınıfa hizmet veriyor. Firmanın, Türkiye’yi turizm yatırımları için yakın takibe aldığı biliniyor.
POST A COMMENT.