Tek boynuzlı atlar, dönüşüm ve nesnelerin interneti..
Bildiğimiz dünya sürekli değişiyor ve temel itici güçlerden biri dijital dönüşüm. Özünde, dijital dönüşüm İnternet “tek boynuzlu atları” ile ilgili değildir. Bu, halihazırda yaptığınız şeyi – ama daha iyisini yapmak için en son teknolojiyi kullanmakla ilgilidir.
Küresel ekonomi de dijital bir dönüşümden geçiyor ve son derece yüksek bir hızla gerçekleşiyor.
Peki dijital ekonomi nedir? İnsanlar, işletmeler, cihazlar, veriler ve süreçler arasındaki milyarlarca günlük çevrimiçi bağlantıdan kaynaklanan ekonomik faaliyettir. Dijital ekonominin omurgası, İnternet, mobil teknoloji ve nesnelerin internetinden (IoT) kaynaklanan, insanların, kuruluşların ve makinelerin artan birbirine bağlılığı anlamına gelen hiper bağlantıdır.
Dijital ekonomi şekilleniyor ve işletmelerin nasıl yapılandırıldığına dair geleneksel nosyonların altını oyuyor; firmaların nasıl etkileşim kurduğu; ve tüketicilerin hizmetleri, bilgileri ve malları nasıl edindikleri.
İsviçre’deki St. Gallen Üniversitesi’nden Profesör Walter Brenner şunları söylüyor: “ Verilerin agresif kullanımı, iş modellerini dönüştürüyor, yeni ürün ve hizmetleri kolaylaştırıyor, yeni süreçler yaratıyor, daha fazla fayda sağlıyor ve yeni bir yönetim kültürünü başlatıyor. “
Yakın zamanda, bir dijital ekonomi haber sitesi olan TechCrunch, “Dünyanın en büyük taksi şirketi olan Uber’in hiçbir aracı yok. Dünyanın en popüler medya sahibi Facebook hiçbir içerik oluşturmuyor. En değerli perakendeci Alibaba’nın envanteri yok. Ve dünyanın en büyük konaklama sağlayıcısı Airbnb’nin gayrimenkulü yok… İlginç bir şey oluyor. “
Bu şirketler hakkında, endüstrilerinin geleneksel sınırlarını ve değer önermesini yeniden hayal etmelerine izin veren nedir? Bu genç şirketler, sektörünüzde dijital dönüşüme liderlik etme konusunda size ne öğretebilir? Geleneksel rollerde bulunan ortaya çıkan akışkanlığa nasıl uyum sağlayacaksınız?
Dijital ekonomide iş başarısının merkezinde dijital dönüşümün dört temel alanı vardır.
İşin geleceği
İnsanlar düzenli olarak farklı ofislerden, evlerinden veya yerel bir kafeden çalışırlar. Çalıştığımız yer değişmiş olsa da, hepimiz fiziksel ofiste deneyimlenen aynı düzeyde bağlantı olmasını bekliyoruz. Bu esnek, küresel kuruluşun ortaya çıkışı, kuruluşların dinamik bir yetenek ekosistemini yönetmesini ve çeşitli yerlere ve saat dilimlerine dağıtıldığında bile etkili olduğu kanıtlanan yeni nesil dijital iş süreçlerini etkinleştirmesini gerektirir.
Müşteri deneyimi
Dijital ekonomide, tüm müşteriler – işletmeden işletmeye ve aynı şekilde işletmeden tüketiciye – işletmelerle istedikleri zaman ve yerde ve kendileri için en uygun şekilde etkileşim kurmak isterler. Ek olarak, müşteriler sorunsuz, çok kanallı, doğrudan, bağlamsal ve kişiselleştirilmiş deneyimler aracılığıyla markalarla etkileşim kurmak istiyor.
Dijital tedarik ağları
Küresel orta sınıfın 2030 yılına kadar üç kat artması beklenirken, 1,5 kat daha yavaş büyüyen temel iş kaynakları üzerinde artan bir baskı var. Bu uyumsuzluğun cevabı, şirketlerin yeni nesil ticaret uygulamalarının başarılı olmasını sağlamak için gerçek zamanlı olarak verileri güvenli bir şekilde nasıl paylaştıklarında yatmaktadır.
Her şeyin dijitalleştirilmesi, ticaretin yönetilme, optimize edilme, paylaşılma ve devreye alınma şeklini temelden değiştiren yeni akıllı dijital ağ ağları yaratıyor.
Nesnelerin İnterneti (IoT)
Sensör fiyatları düşmeye devam ederken, her şeyin – insanlar, işletmeler, cihazlar ve süreçler – birbirine bağlanabildiği bir çağın zirvesindeyiz. Fiziksel ve dijital dünyanın kaynaşması, her varlığı yazılımın hakim olduğu dijital bir alana getiriyor.
Bir kuruluş herhangi bir anda fiziksel ve dijital varlık envanterini anlayabildiğinde, daha önce hayal bile edilemeyecek bir hassasiyetle çalışabilir ve en iyi yalın kuruluşun yolunu açar. Bu, sahip olunması hoş bir farklılaştırıcı olmayacak, ancak önümüzdeki iki yıl içinde herhangi bir dijital işletme için bir zorunluluk olacak.
POST A COMMENT.