DemirDöküm, ‘Dijital Dönüşüm’ stratejisi kapsamında 200 yetkili servisinin ardından 300 yetkili satıcı ve satış noktasının da internet sitesini yeniledi. Kusursuz bir dijital ekosistem oluşturmak için marka yatırımına ayrılan bütçenin yüzde 25’ini dijitale aktaran DemirDöküm, tüketicileri ile etkileşimini artırdı. Dönüşümün sonrasında yetkili satıcı internet siteleri aylık 20 bin tüketici tarafından ziyaret edilirken, dijital yatırımlar meyvesini verdi. DemirDöküm yetkili satıcılarının internet aracılığı ile gerçekleştirdikleri satışlar yüzde 37 arttı.
İklimlendirme sektörünün öncü markalarından DemirDöküm, dijital yatırımlarda hız kesmiyor. Son 5 yılda Ar-Ge, pazarlama, satış sonrası hizmetler ve Bozüyük’teki fabrikasına önemli yatırımlar gerçekleştiren DemirDöküm, 200 yetkili servisinin ardından, 300 yetkili satıcı ve satış noktasının da internet sitesini yenileyerek 500 iş ortağını dijital geleceğe hazırladı.
“DİJİTAL YATIRIMLARIMIZ 9 YILDIR DEVAM EDİYOR”
Türkiye’nin ilk sanayi şirketlerinden olan DemirDöküm’ün verimli teknolojiler geliştirmek için yıllardır Ar-Ge alanında gerçekleştirdiği yatırımlar sonucunda tüketiciler nezdinde büyük beğeni kazandığını, değişen alışveriş alışkanlıkları karşısında dijital dünyadaki dönüşüm için 9 yıldır düzenli olarak yatırım yaptıklarını belirten DemirDöküm Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Ertuna; “7’den 70’e herkes dijital dünyada etkileşim halinde. Dijital platformların ve sosyal medya kullanımının katlanarak büyüdüğü günümüzde, online mecralardaki varlığımızı artırmak, tüketicilerimizin farklı erişim kanallarından bizlere erişmelerini sağlamamız gerekiyordu. Tüketicilerin satın alma yolculuğunda dijital kanalların rolünü incelerken ortaya çıkan proje ile bugün 500 iş ortağımızın dönüşümünü tamamladık” dedi.
“BÜTÇENİN YÜZDE 25’İ DİJİTALE”
Alışveriş alışkanlıklarının giderek dijital ortama kaydığı günümüzde tüketicilerin bilgisayarları ya da akıllı telefonlarıyla on binlerce ürüne ulaşıp, kıyaslama yapıp, satın aldığına dikkat çeken Ertuna, “Diğer sektörlerde olduğu gibi bu önemli değişime seyirci kalamazdık. Tüketiciler onlarca kategoride on binlerce ürünü dijital ortamda satın alıyor. Henüz Türkiye’de uygulanmasa da e-ticaretin yaygın olduğu ülkelerde drone ile teslimat gerçekleştiriliyor. DemirDöküm olarak 2010 yılında dijital bütçemiz yüzde 10 seviyesindeyken, bugün marka bütçemizin yüzde 25’ini dijitale ayırıyoruz” açıklamasını yaptı.
“GÜNDE 20 CİHAZ SATIŞI YAPAN YETKİLİ SATICILARIMIZ OLDU”
Dijital dönüşüm çalışmaları kapsamında yetkili servislerin, satıcıların aynı arayüzde tüketicilerle buluştuğunu kaydeden Erdem Ertuna sözlerini şöyle sürdürdü;
“Tüketicilerimiz Türkiye genelindeki yetkili satıcı, satış noktası, yetkili servis, ürün ve hizmetlerimize ait en güncel bilgilere www.demirdokum.net üzerinden ulaşabiliyor. Dileyen tüketicilerimiz bulunduğu il özelinde özelleştirme yapabiliyor. Hayatlarını kolaylaştırmak için geliştirilen uygulama sayesinde kendilerine uygun kombiyi seçebiliyor; diledikleri takdirde ücretsiz keşif talebinde bulunabiliyor. İş ortağı tarafında ise DemirClub sadakat programı kapsamında yetkili satıcılarımıza internet reklam desteği sunuyoruz. Yetkili satıcılarımız aylık ziyaretçi trafiği 20 bine ulaştı. Tüketicilerimizin yüzde 60’ını mobil kullanıcılar oluşturuyor. Gerçekleşen dönüşüm sayesinde günde 20 cihaz satışı yapan yetkili satıcılarımız oldu. İnternet ortamındaki iş ortaklarımız tarafından gerçekleştirilen satışlar yüzde 37 arttı.”
Ekovizyon Dergi/ekovizyon.com.tr
POST A COMMENT.