İnce tonlu bir sesi yöneticiliğe uygun görmeyen CEO’lar 10 bin lirayı gözden çıkarıp ameliyat masasına yatıyorlar. Sesi kalınlaşan CEO’nun kendine güveni artıyor.
Ses, gelişen teknolojiye rağmen iletişimin en önemli aracı. Sosyal hayatta, eğitimde ve mesleki gelişimde olmazsa olmaz bir yeri var. Etkili bir sesin, iş yaşamındaki önemi ise tartışılmaz. Bu nedenle son yıllarda özellikle işadamları, yöneticiler veya terfi alan orta yaş erkekler ses kalınlaştırma ameliyatlarına büyük ilgi gösteriyor. Şimdiye kadar birçok CEO’ya ses kalınlaştırma ameliyatı yapan Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Kürşat Yelken, “Bu ameliyatlar hem yöneticilerin kendilerine olan güvenini artıyor hem de toplumdaki lider algısını pekiştiriyor. Kalın ses onlar için otorite anlamına geliyor” diyor. Tabi bu operasyon için yaklaşık 10 bin lirayı gözden çıkarmak gerekiyor.
Davudi ses ikna edici
Yelken şunları söylüyor: “Burada iki durum söz konusu. Birincisi, sesin kalınlaşması bireyin kendi algısını değiştiriyor. Pek çok hasta, ses kalınlaştırma ameliyatından sonra kendine olan güveninin arttığından, hem sosyal hem de iş yaşamında başarısının arttığından söz ediyor. İkinci durum ise kalın ve tok bir ses, toplumda otorite algısıyla paralel seyrediyor. Bir CEO için ince, cılız bir ses, temsil ettiği yönetici pozisyonuyla bağdaştırılmıyor. Buna karşın kalın, davudi bir ses ise ikna edici ve kitleleri peşinden sürükleyen lider çağrışımı uyandırıyor.”
Pınar Çelik Nacar / Sabah
POST A COMMENT.