- 20 yıllık ticari görünümde, 44.040 yeni uçak ve satış sonrası hizmetlere olan taleple güç bulan 16 trilyon dolar değerinde bir pazar öngörülüyor.
Boeing Piyasa Görünümü’ne (BMO) göre, güçlü ticari havacılık endüstrisi, istikrarlı savunma harcamaları ve tüm platformların ticari ömürleri boyunca bakım ihtiyacı, havacılık, uzay ve savunma endüstrisini giderek büyütmektedir. Paris Air Show’da (Paris Havacılık Fuarı) açıklanan Piyasa Görünümü, havacılık, uzay ve savunma pazarının önümüzdeki 10 yıl içinde, bir önceki yılki değeri 8,1 trilyon dolardan 8,7 trilyon dolara ulaşacağını öngörmektedir.
BMO, havayolu şirketlerinin eskiyen uçaklarını daha etkin, yakıt tasarruflu modellerle değiştirmesinin yanı sıra yerleşik ve gelişmekte olan pazarlarda istikrarlı bir şekilde artan hava yolculuğu doğrultusunda filoların genişlemesiyle birlikte 2028 yılına kadar ticari uçaklara yönelik 3,1 trilyon dolar değerinde bir talep olacağını tahmin etmektedir.
BMO ayrıca, hükümetlerin askeri platform ve sistemleri modernize etmeleri, yeni teknolojileri, kabiliyetleri takip etmeleri ve denizden uzaya keşif çalışmalarını hızlandırmalarıyla birlikte önümüzdeki on yıl içinde savunma ve uzay pazarında 2,5 trilyon dolar değerinde fırsatın ortaya çıkacağını öngörmektedir. Tahmin edilen harcamalar – askeri uçak ve otonom sistemlerden uydular, uzay araçları ve diğer ürünlere uzanan bir yelpazede – doğası gereği küresel olmayı sürdürmektedir ve harcamaların yüzde 40’ının Amerika Birleşik Devletleri harici ülkelerde gerçekleşmesi beklenmektedir.
Savunma, uzay ve ticari havacılık platformların ticari ömürlerini destekleyecek çözümlerin 2028 yılına kadar 3,1 trilyon dolarlık satış sonrası hizmetler pazarını teşvik etmesi beklenmektedir.
Boeing Finans Direktörü ve Kurumsal Performans & Strateji Başkan Yardımcısı Greg Smith, “Uzay, havacılık ve savunma sektörleri; ticari, savunma ve hizmet alanlarındaki sağlam temellerden ve coğrafyaya görüşen ve git gide daha dengeli bir görünüm sergileyen değiştirme ve büyüme taleplerinden güç alarak uzun vadede sağlıklı ve büyüyen bir endüstri olmaya devam edecektir,” dedi.
Boeing, Paris Air Show kapsamında ayrıca, ticari uçaklar ve hizmetler pazarını derinlemesine inceleyen daha uzun vadeli tahmini yıllık Mevcut Piyasa Görünümü’nü (CMO) de açıkladı. Yeni açıklanan rapor, büyüyen yolcu hacmi ve artan uçak emeklilikleri sebebiyle, geçen yıla göre yüzde 3 artışla, önümüzdeki 20 yılda 6,8 trilyon dolar değerinde 44.040 yeni uçağa ihtiyaç duyulacağını öngörmektedir. Küresel ticari uçak filosu da 9,1 trilyon dolar değerindeki servis hizmetine ihtiyaç duyarak, 2038 yılına kadar toplam 16 trilyon dolar değerinde ticari pazar fırsatı yaratacaktır.
Boeing Ticari Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, “Ticari havacılık sektörü güçlükleri yenme yeteneğini defalarca göstermiştir. Yolcu ve kargo trafiği artışında son dönemde yaşanan yavaşlamalara rağmen tüm göstergeler endüstrimizin eşi benzeri olmayan karlı büyümesini koruyacağına işaret etmektedir. Aslına bakılırsa, geçmişte gördüğümüzden çok daha geniş, daha derin ve daha dengeli bir piyasa görmekteyiz. Sağlıklı piyasa şartları, ticari filonun önümüzdeki yirmi yıl içinde iki katına çıkmasını ve bu filoyu destekleyecek servis hizmetleri ekosisteminin gelişmesini teşvik edecek.” dedi.
Piyasa Görünüm Uzmanları, yeni uçak teslimatlarının yüzde 44’ünün yaşlanan uçakların değişimi çerçevesinde yapılacağını, kalan teslimatların da trafiğin büyümesine katkıda bulunacağını ifade etmektedir. Bununla beraber, yeni uçaklar, yolcu trafiğinin ortalama yüzde 4,6; kargo trafiğinin ise ortalama yüzde 4,2 büyüyeceği bir sanayiyi destekleyecektir. Yeni uçaklar ve hizmette kalacak uçaklarla birlikte küresel ticari filonun 2038 yılına kadar 50.660’a ulaşması beklenmektedir. Küresel filodaki tahmini uçak sayısının ilk kez 50.000’i aşması öngörülmektedir.
737 MAX’ın dahil olduğu dar gövde uçaklar, havayolu şirketlerinin 32.420 yeni uçak talebinde bulunmasının beklendiği en büyük segment olmayı sürdürmektedir. 3,8 trilyon değerindeki bu pazar, genel olarak, düşük fiyatla hizmet sunan havayollarının büyümesindeki süreklilik, sağlıklı değişim talebi ve Asya Pasifik bölgesinde devam eden büyüme ile desteklenmektedir.
Boeing, geniş gövdeli uçak segmentinde, önümüzdeki 20 yıl içinde değeri 2,6 trilyondan fazla olan 8.340 uçak talebi olacağını öngörmektedir. Eskiyen ve birkaç yıl içerisinde değiştirilmesi gereken çok sayıda uçak, geniş gövdeli uçaklara olan talebi kısmen tetiklemektedir. Havayolu şirketlerinin, daha geniş uçaklara olan talebi artıracak şekilde 1.040 yeni üretim kargo uçağına ihtiyaç duyması beklenmektedir.
Boyutlarına göre 2038 yılına kadar boyutlarına göre Yeni Uçak Teslimatları | |||
Uçak tipi | Koltuk sayısı | Toplam teslimat sayısı | Piyasa değeri |
Bölgesel jetler | 90 ve altı | 2.240 | 105 milyar $ |
Dar gövdeli | 90 ve üstü | 32.420 | 3.775 milyar $ |
Geniş gövdeli | 8.340 | 2.650 milyar $ | |
Kargo geniş gövdeli | ——— | 1.040 | 300 milyar $ |
Toplam | ——— | 44.040 | 6.800 milyar $ |
Küresel uçak filosu; tedarik zinciri desteği (parçalar ve parça lojistiği), bakım ve mühendislik hizmetleri, uçak modifikasyonları ve havayolu operasyonları dahil olmak üzere, havacılık hizmetleri için ciddi talep yaratmaya devam edecektir. Boeing, önümüzdeki 20 yıl boyunca, yılda yüzde 4,2 büyüyen ve 9,1 trilyon dolar değere ulaşan ticari havacılık hizmetleri pazarı öngörmektedir.
Yeni teknolojilerin yanı sıra daha fazla verimlilik, güvenilirlik ve güvenlik arayışının sürekli beslediği bu pazarın son derece dinamik ve heyecan verici olduğunu belirten Tinseth, “Teknoloji cephesinde, uçakları denetlemek için drone kullanan havayolu şirketleri, uçak bakımı ve performansını artırmak için veri analizine yönelen üreticiler görüyoruz. Hepsinden önemlisi, havayolu şirketleri, tedarikçilerinden; müşterilerine daha verimli ve güvenilir hizmet sunmalarına yardımcı olacak çözümler üretmelerini beklemektedir.” açıklamasında bulundu.
Bir uçağın, sistemlerinin, bileşenlerinin ve yapısının uçabilirliğini sürdürmeyi ve yenilemeyi hedefleyen görevleri, içeren hizmetler kapsamındaki temel kategorilerde; bakım ve mühendislik hizmetlerine yönelik 2,4 trilyon dolarlık pazar öngörülmektedir. Bir diğer temel kategori ise uçuş kabini, kabin hizmetleri, mürettebat eğitimi ve yönetimi ve havayolu operasyonlarını kapsayan 1,1 trilyon dolarlık uçuş operasyonlarıdır.
2038 yılında kadar hizmet kategorisine göre Ticari Havacılık Hizmetleri | |
Hizmet kategorisi | Piyasa değeri |
Kurumsal & Harici | 155 milyar $ |
Pazarlama & Planlama | 545 milyar $ |
Uçuş Operasyonları | 1.175 milyar $ |
Bakım & Mühendislik | 2.400 milyar $ |
Yer Hizmetleri & Kargo Operasyonları | 4.825 milyar $ |
Asya-Pasifik pazarı, Çin de dahil olmak üzere, toplam uçak teslimatlarının yüzde 40’ını ve toplam hizmet değerinin yüzde 38’ini oluşturarak gelecekteki büyümeye öncülük etmeyi sürdürecektir. Kuzey Amerika ve Avrupa, gelecekteki büyüme için ilk üç içindedir.
2038 yılına kadar bölgelere göre ticari pazar | ||
Bölge | Uçak teslimatları | Hizmet pazarı |
Asya Pasifik | 17.390 | 3.480 milyar $ |
Kuzey Amerika | 9.130 | 1.980 milyar $ |
Avrupa | 8.990 | 1.865 milyar $ |
Ortadoğu | 3.130 | 790 milyar $ |
Latin Amerika | 2.960 | 500 milyar $ |
Rusya/BDT | 1.280 | 270 milyar $ |
Afrika | 1.160 | 215 milyar $ |
Toplam | 44.040 | 9.100 milyar $ |
Tüm dünyada büyümekte olan ticari filo, daha fazla pilot, teknisyen ve kabin personeli ihtiyacı yaratacaktır. Boeing’in 2019 yılı Pilot ve Teknisyen Görünümü, sivil havacılık endüstrisinin 2038 yılına kadar yaklaşık 2,5 milyon yeni havacılık personeline ihtiyaç duyacağını öngörmektedir.
Mevcut Piyasa Görünümü raporu (CMO), Boeing’in en uzun soluklu uçak tahmini raporu olup havacılık endüstrisinin en kapsamlı analizi olarak değerlendirilmektedir. CMO ve diğer Boeing pazar tahminlerine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:
İleriye Dönük Bilgi, Risk ve Belirsizliğe Tabidir.
Bu bültende yer verilen bazı ifadeler, 1995 tarihli Özel Menkul Kıymetler Hukuki Dava Reformu Yasası dâhilinde “ileriye dönük” olabilir. “Beklemek”, “tahmin etmek”, “planlamak”, “tasarlamak”, “inanmak”, “tahmin yürütmek” gibi kelimeler ve benzeri ifadeler, bu ileriye dönük ifadeleri tanımlamak için kullanılmaktadır. İleriye dönük ifadelere ilişkin örnekler arasında gelecek planlarımız, işle ilgili beklentilerimiz, mali şartlar ve faaliyet sonuçlarının yanı sıra, herhangi bir tarihi veya güncel gerçek ile doğrudan ilişkisi olmayan diğer ifadeler yer almaktadır. İleriye dönük ifadeler, doğru olduğu tam olarak kanıtlanamayan gelecekte gerçekleşmesi beklenen olaylar hakkında güncel varsayımlara dayanmaktadır. Bu ifadeler garanti olmamakla birlikte tahmin edilmesi zor olan durumlardaki risklere, belirsizliklere ve değişikliklere bağlı olmaktadır.
Gerçek sonuçların ileriye dönük açıklamalardan somut biçimde farklı olmasına neden olabilecek pek çok faktör vardır. Bunlar; ABD’deki ve dünyadaki ekonomik koşulların etkisi ve bizi ya da müşterilerimizi etkileyebileceklerinden genel sanayi koşulları ve bunların yanı sıra Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na yaptığımız başvurularda daha önce ve zaman zaman açıkladığımız diğer önemli faktörlerdir. İleriye dönük açıklamalar yalnızca yapıldıkları tarih itibariyle geçerlidir ve bu türden açıklamalarımızı kanunun mecbur tuttuğu haller dışında güncelleme veya düzeltmek gibi bir yükümlülüğü üstlenmemekteyiz.
POST A COMMENT.