Bakan açıkladı: Haydarpaşa Garı ne olacak?

Bakan Arslan İstanbullu sürücülerin kâbusu haline gelen Mahmutbey gişeleriyle ilgili konuştu.

CNN Türk’te programa konuk olan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan İstanbullu sürücülerin kâbusu haline gelen Mahmutbey gişeleriyle ilgili konuştu. Arslan şunları söyledi:

Mahmutbey adeta İstanbul’un dışında bir yerken şimdi kavşak haline geldi. Karayolu tabiriyle şişe başı konumu var. Trafik geliyor ve toplanıyor.

Biz İzmir – Seferihisar’da serbest geçiş dediğimiz, araçların direkt takip edildiği, araçların duraksamadığı bir sistem kurduk. Mahmutbey gişeleri için de süreci başlattık. 2 ay içinde Mahmutbey gişelerini serbest geçiş haline getireceğiz.

Tam 2 aylık bir süremiz var. Serbest geçiş haline getirince yüzde 30 trafiğin rahatlamasını bekliyoruz. OGS – HGS ayrımı olmadığından şoförler zikzak da yapmayacak. Bu yüzde 30 rahatlama sağlayacak. Ekim ayının sonunda Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Etiler katılımı var, orayı da 30 Ekim’de devreye sokuyoruz.

Mahmutbey gişelerinin tamamen ücretsiz olması yönünde talepler geliyor ama mesafe çok uzun. Otoyol yapıyorsunuz, oraya para yatırıyorsunuz. Yeni yatırımları yapabilmeniz için ücretli geçiş gerekli.

YENİ KÖPRÜLERDEN GEÇİŞ SAYISI

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden günde yaklaşık 110 bin araç geçiyor. Osmangazi Köprüsü’nde ise günlük ortalama 20 bin araç geçiyor.

Biz etüd çalışması yaparken Osmangazi’den 15 bin, Yavuz Sultan Selim’den 50 bin araç bekliyorduk. Bizim bu konuştuğumuz rakamlar başlangıç rakamları. Bağlantı yollarının tamamlanmasıyla bu sayı daha da artacak.

1915 Çanakkale Köprüsü’nün ihalesine çıkıyoruz. Ocak ayı ortalarında teklifleri alacağız. O da bittiğinde Marmara Denizi’nin etrafında komple bir ring oluşturacağız. En geç 5 senede bitecek. Yap – işlet – devret sistemiyle yapılacağından daha erken bitecektir. Çanakkale Köprüsü, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprülerinden daha büyük olabilecek ayak açıklığı sebebiyle.

AVRASYA TÜNELİ

Avrasya Tüneli Avrupa yakasında Yenikapı’da, eski balık halinin oradan yerin altına inen, karşıda da Selimiye Kışlası’nın olduğu yerden çıkan, Haydarpaşa Hastanesi’nin oradan yerin üstüne çıkan 5,5 km’lik bir tünel.

Tarihi Yarımada’daki tarihi dokuyu göz önüne alırsanız oradaki trafik zarar veriyor. Araçlar hem trafik oluşturmadan hem de fazla emisyon oluşturmadan yer altına inecek. Tünelden geçiş süreci 15 dakikaya düşmüş olacak. İnşallah 20 Aralık’ta açacağız.

Günlük 120 – 130 bin arasında araç geçişi öngörüyoruz. Verdiğimiz araç garantisi günlük 70 bin araca denk geliyordu. Sadece küçük ölçekli araçlar geçecek. Yaya geçişi söz konusu değil. 2 katlı bir tünel, 2 şerit gidiş, 2 şerit geliş.

HAYDARPAŞA GARI NE OLACAK

Haydarpaşa Garı, yüksek hızlı tren garı olarak hizmet vermeye devam edecek. Sadece gar değil Haydarpaşa limanı ve orada çok sayıda kamusal alan var. Oranın kazandırılması için bir proje var.Kruvaziyer limanı, yat limanı otel projeleri var. Ancak bu Haydarpaşa Garı için değil gar ile Haydarpaşa limanı arasındaki bölge için bir proje var.

3. HAVALİMANI’NA ULAŞIM

Gayrettepe’den üçüncü havalimanına 34 km uzunluğunda bir metro hattı yapılacak.

ATATÜRK HAVALİMANI HAKKINDA İDDİALAR

Bir tek şey olmayacağını söyleyebilirim: Konut alanı olmayacak. Ancak kesinlikle sayın cumhurbaşkanımız ve başbakanımız ile görüşmemiz İstanbul’a değer katacak şekilde buranın değerlendirilmesidir.

SERBEST GEÇİŞ SİSTEMİ NEDİR?

Serbest Geçiş Sistemi’nde HGS ve OGS kullanıcıları aynı sistemi kullanabiliyor. Serbest Geçiş Sistemi ile HGS ve OGS şeridi için ayrı yönlere geçmek gerekmiyor. Yeni sistem kullanılmaya başladıktan sonra ayrı ayrı yerleri olan HGS ve OGS gişeleri yıkılacak. Sistem şu anda İstanbul’da halen Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde kullanılıyor.

Facebook Comments

POST A COMMENT.